środa, 9 grudnia 2015

Świąteczne inspiracje - wieniec adwentowy

Hej, hej! Witajcie w ten przedświąteczny czas. 
Tak szczerze to nie przepadam za całym tym świątecznym szaleństwem, ale odkąd urodziła się moja córka postanowiłam dla niej „oswoić święta”. Wiąże się to oczywiście z tym, że co roku przygotowuję różne dekoracje i ozdoby do domu … oraz oczywiście kartki i prezenty dla najbliższych.

Moją ulubioną świąteczną dekoracją są różnego rodzaju wianki. Zawsze jeden z nich zdobi drzwi wejściowe mojego domu. 
W tym roku postanowiłam zawiesić tam tradycyjny 
WIENIEC ADWENTOWY.

 





Pokażę Wam jak go wykonać krok po kroku :)

KROK 1 – WIANEK

Można kupić gotową bazę lub wykonać go samemu, choć ta druga opcja jest zdecydowanie bardziej czasochłonna :P Ja swoje zazwyczaj robię na wiosnę z młodych gałązek wierzb. Dla ciekawszego efektu owijam je włóczką w kolorze zgniłej zieleni.


KROK 2 – ŚWIECE
  

Te widoczne na zdjęciu wykonane są z wosku pszczelego. Cudownie pachną gdy się je zapali. Wy możecie użyć oczywiście dowolnych świec. Jedyny warunek, muszą być dość wąskie. Mocujemy je za pomocą kleju (magic) lub drucika.


KROK 3 – SUSZONE ROŚLINY



Mieszkamy z Kaju w „lesie” :) Cudowne miejsce. Zawsze późną jesienią robimy sobie wyprawę po różnego rodzaju liście, gałązki, szyszki, mech i inne rośliny, które nadają się zarówno do dekoracji jak i aranżacji wnętrz. Ja wykorzystuję je dodatkowo w swoich pracach. Warto mieć w swoich przydasiach również i takie zdobycze!
Centralną część kompozycji wyznaczyły świece. To pod nimi nakleiłam różnej wielkości szyszki tworząc z nich bazę pod resztę ozdób. Te najmniejsze wplotłam do około wianka w równych odstępach (dodatkowo przykleiłam  klejem).





KROK 4 – KWIATY I INNE DEKORACJE

Żeby wykonać świąteczny wianek wcale nie potrzebujemy do tego bożonarodzeniowych kwiatów. Ja wybrałam tradycyjne białe róże i kilka innych kwiatów w kolorze złota. Do nich dobrałam białe i żółte gronka oraz oszronione owoce głogu.  Wplotłam je miedzy szyszki starając się nadać całości harmonijny układ.




Zawsze mimo wszystko warto postawić na jakiś świąteczny akcent. Ja zdecydowałam się na złote dzwoneczki.




KROK 5 – WYKOŃCZENIE





Czyli drobne akcenty, które są przysłowiową kropką nad „i”.  U mnie to wstążki i dratwa oraz … chlapania ;) bez których jak wiecie nie wyobrażam sobie swoich prac! Złote wstążki owinęłam wokół dwóch zewnętrznych  świec. Białą i półprzeźroczystą umieściłam u góry oraz po prawej i lewej stronie roślinnej kompozycji. Dratwą jeszcze raz owinęłam cały wianek. Na koniec pochlapałam go białą farbą. Niektóre rośliny posmarowałam klejem i oprószyłam solą – daje fajny efekt zmrożonego śniegu.
 








Jak widzicie wykonanie tego wianka wcale nie jest takie trudne. To zaledwie pięć kroków! 
Jestem ciekawa czy i wy ozdabiacie drzwi swoich domów… Tak? 
Koniecznie podzielcie się tym z nami.
 
A tak prezentuje się gotowy wianek :)


Co parę dni przygotujemy dla Was coś wyjątkowo świątecznego :)

 ____________________________________________________________________________________________
 


6 komentarzy: